reklama

Hra na schovávačku (Hide and Seek)

Keď som bol malé decko, videl som horror o príšere so zjavnou záľubou v zabíjaní ľudí, ktorá si svoje obete lovila a do nepekne uslintanej a slizkej papule prepravovala rovnako nepeknými chápadlami, ktoré navyše, a to pre ľudských hrdinov tohto filmu znamenalo poriadny prúser, po každom odseknutí expresne rýchlo dorastali. Tento film mojej detskej dušičke príliš neulahodil a veru som sa pri čistení zúbkov poriadne obzeral okolo seba a pre istotu som nazrel aj za záves v sprche, či tam nie je nejaký ‘bubák’.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

No odvtedy pár rôčkov ubehlo a vypúlené oči a prestrašený výraz pri pozeraní horroru sa akosi vytratili.Škoda, rád by som si znovu pozrel nejaký snímok, ktorý by ma naozaj vystrašil.Naposledy sa o to pokúšal film režiséra Johna Polsona Hra na schovávačku. Hlavnými hrdinami sú ovdovený David, ktorého žena spáchala samovraždu, a matkinou smrťou ťažko zasiahnutá dcéra Emily. Emily sa po psychickom šoku uzatvára do seba a vytvára si imaginárneho priateľa. V tom čase sa vo veľkom, pre dvoch ľudí až priveľmi veľkom dome začínajú diať čudné veci (napr. krv vo vani, odkazy na stenách obviňujúce Davida zo zodpovednosti za smrť jeho ženy), za ktorými, ako sa zdá, stojí práve zdanlivo vymyslený Emilin priateľ.Režisér usilovne buduje vcelku podmanivú a napínavú atmosféru, ktorú samozrejme často podporuje v správnej chvíli gradujúca hudba. Našťastie sa film vyhýba tak trochu nasprostastým lakačkám typu ‘kuk spoza rohu!’, ktoré sa v tomto žánre dosť často vyskytujú, nesnaží sa divákom pár momentami privodiť infarkt, ale radšej svedomito zhusťuje atmosféru, plne využívajúc silu neviditeľného zla. Pri takýchto filmoch sú obzvlášť dôležité výkony hercov, ktoré musia byť presvedčivé a schopné vtlačiť divákovi do hlavy myšlienku typu ‘šťastie, že nie som na ich mieste’. Bol som zvedavý, ako si s touto úlohou poradí mladučká Dakota Fanning, s ktorej neobyčajným nadaním som sa už zoznámil vo filmoch Trapped a Muž v ohni (fanúškovia sci-fi si ju možno pamätajú zo seriálu Spielbergovej produkcie Unesení). A treba povedať, že s jej výkonom, ktorý sa nestratil ani pri veteránovi Robertovi De Nirovi, film veľa získal.Avšak to, čo film na hereckých výkonoch získal, nedokáže nahradiť to, čo v poslednej tretine stratil. Po ‘Shyamalanovskom’ nečakanom odhalení a zhmotnení dlho neviditeľného zla sa totiž rúca celá starostlivo budovaná atmosféra. Tento zvrat totiž pôsobí príliš vykonštruovane a pripravuje film o záhadnosť a tajomno, ktoré sú nahradené nožom v ruke šialenca, vraždami a krikom. Vyvrcholenie filmu sa už začína až príliš podobať béčkovým horrorom a definitívne posiela Hru na schovávačku medzi priemerné snímky.

Tomáš Kováčik

Tomáš Kováčik

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

gymnazista s chuťou písať Zoznam autorových rubrík:  Filmové recenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu